Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 29 april 2014

Stallet och tårta

Idag var det ridning för Ilona och bjudning på sin avramlingstårta :).
 
Hästbyte var det oxå och det var Oskars tur denna gång :)
Det var träning på ridvägar idag. Vänd rätt upp och snett igenom. Därefter var det travarbete på båda långsidorna. Ena långsidan trav rakt fram på spåret, andra långsidan trav på en båge.
 
Gick mycket bra för Ilona och Oskar. Han är så snäll och Ilona kan styra och rida han så bra själv :).
 Efter ridningen bjöd Ilona sin ridgrupp på tårta. Och hela tårta gick åt. Slurp sa det och sen var det slut :).
 Zion som oxå var med i stallet idag lyckades få en bit :).
 Efter tårtan ville Ilona visa Zion några hästar i stallet.
Hälsar på Wise
 Och Nisse
 Innan stallet idag så har det varit fullt upp. På morgonen var Zion på tillväxtbesök för att se om hans huvud har vuxit. Och det har det gjort. Så han har växt ikapp på ett halvår, det var skönt för vår stora lilla kille :).
Efter jobbet skyndade jag mig för att hämta barnen på förskolan för att sen dra in till stan igen för att ta fästingsprutan. Ilona sa inte ett pip och tyckte att det inte kändes någonting. Zion skrek för fullt och tyckte det gjorde JÄTTE ONT! Men det gick fort över :).
Efter sprutan fick dom en varsin glass för dom var så duktiga :). Passade även på att handla på gränby inför Valborg och grillningen imorgon. Skönt att ha det gjort.
Nu ska jag snart hoppa i säng, blir en tidig morgon då jag ska öppna. Henrik och barnen kan sussa hur länge de vill då dom har ledigt nu......Lite avis är jag :).


Inga kommentarer: