Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 27 februari 2015

Sjukstuga

Ja, den här helgen blir inte som man har tänkt sig.
 
Planen var att jag skulle skjutsa ner Ilona och Zion till Västerås idag som skulle sova hos mormor och morfar över helgen.
Men istället vaknade Ilona kl.4 i morse och hon var het som en liten kamin. 39,2 visade tempen :(.
Med Ipren i kroppen så är hon pigg, men nu efter lunch gick det ur kroppen och febern är tillbaka. Så nu ligger hon däckad igen.
 
Och inte nog med det så märkte jag att det började rinna var ur Wildas öra. Så där är det nog öroninflammation. I förrgår var hon gnällig och ville bara bli buren. Så jag märkte att något inte var som det ska. Men jag trodde hon hade lite magknip då hon inte hade bajsat på ett tag. Men nu tror jag, jag vet varför. Nu när det har börjat rinna i örat så är hon glad och pigg igen, så smärtan är nog borta för henne. Har telefontid kl.14 med vårdcentralen, men jag väntar också på att en jourläkare ska ringa upp mig. Vore skönt om dom kom hem till oss och undersöker Wilda. Vi får se om vi åker in eller hur vi gör. En penicillinkur blir det nog för lilla skruttan i alla fall.
Jaha....Så det blir lugna puckar i helgen för oss då.

Inga kommentarer: