Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 28 februari 2015

Stallet

Idag var det skönt att lämna sjukstugan för några timmar och åka till stallet :).
 
Red på fina Lemans. Vi red mycket galopparbete på volterna. Vi fick arbeta en volt i taget med galoppen. Och sen avslutade vi med lite skänkelvikningar. Trött blev man men Lemans gick fint. Hade gärna velat jobba igenom han lite till. Jag kände mig inte riktigt färdig med vårt arbete. Men jag får vara nöjd ändå :).
 
Lemans ser lunchen komma in i stallet :).
Efter stallet åkte jag och storhandlade på Gränby. Och där var jag inte ensam.
 
När jag kom hem så hade Ilona 40,2 i feber trots med Ipren i kroppen. Så hon är rätt så däckad. Hon har sovit i stort sett hela dagen. Har försökt att kylt ner henne med kall handduk över huvudet och isglass. Hon ligger fortfarande och sover så man kan hoppas att all sömn tar bort febern och att hon mår bättre imorgon.
 
Snart blir det mellomys.
Trevlig lördagkväll!!

Inga kommentarer: