Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 24 maj 2015

Helgen

Har inte blivit mycket bloggande i helgen. Det har varit fullt upp :).
 
Igår var det ridning för mig och hästbyte. Fick Killen för första gången. Så det var spännande att få prova på en ny häst. Han är en liten pigg häst men blir lätt lång och vill springa på. Men jag tycker att han inte blev nå stark och vi fick ett fint arbete. Vi värmde upp på bågar och galopp på volt. Sen red vi öppna och mer voltarbete. Jag är nöjd, men vill jobba han ännu mera. Nu vet jag lite hur han fungerar och hur jag ska rida fram han nästa gång :).
 Sen på kvällen drog jag på den traditionella schlagerfesten hos Maggan och Jonny :). Och som alltid så har vi så roligt. Och att dessutom Sverige och Måns vann gjorde festen superrolig :).
 
Jag och min Heja mums mums klippdocka
 Och så här såg allas klippdockor ut som var med och hejade :).
Idag har jag varit i Ilonas stall för att ha aktivitet med stallets skötare och träningsgrupp. Riktigt roligt där vi lyfte fram kamratskap och samarbete hos barnen. En mycket viktig del när man gör det som man älskar, att hålla på med hästar och att rida.
 
Nu är man lite trött efter helgens nöjen.
Dags att ladda upp för en ny vecka.
Trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer: