Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 29 juni 2015

Ridläger: Dag 1

Idag började Ilonas ridläger. Så till kl.9 skjutsade jag en förväntansfull och pirrig Ilona till stallet. Det pirriga var mest vilken lägerhäst man får. Och det förstår jag, ridläger ska ju vara något extrakul som händer och då vill man ha den bästa eller den man önskar helst av allt :). Ilonas hoppades på Ina eller Simon. Och till hennes lycka blev det Simon :).
 
Barnens delades in i två grupper och man var två och två som hade samma häst. Därav kunde man hjälpa varandra och samarbeta när man pysslade om hästarna. Dom var så söta när dom fixade och donade med Simon. Ilona blev grupp 1 och var först ut och rida Simon. Jag stannade bara en liten stund, Ilona ville att jag skulle åka när hon började rida.
 
Här hjälps dom åt att göra iordning Simon inför ridning
 Tar ut Simon på ridbanan
 Väntar på att få sitta upp
 Och så var hon igång och jag vart iväg skickad :).
Så jag har inga fler bilder från lägret. Men hon har berättat lite vad dom fick göra. I ridningen hade dom travat och ridit styrövningar. Simon hade tydligt tagit lite sommarlov och var lite seg men hon var mycket nöjd ändå. När grupp 2 skulle rida så hade Ilonas grupp teori i stallet där dom hade fått träna på att sadla själv och sen pysslat med hästarna. När alla hade ridit klart hade dom fått byggt hopphinder på ridbanan och lekt hästar som hoppade. Hon var så nöjd när jag hämtade henne och tyckte det hade varit en toppendag :).
 
Fortsättning imorgon på ridläger: Dag 2.......

Inga kommentarer: