Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 30 juni 2015

Ridläger: Dag 2 och lekdejt

Idag var det ridläger dag 2 för Ilona. Men det blev inga bilder därifrån då hon ville att jag skulle åka direkt efter jag hade lämnat henne. Typiskt!! Jag är ju så nyfiken på vad hon gör och jag älskar att stå och titta på när hon rider. Nu får jag ju bara berättat för mig vad hon har gjort. Men det är bra träning att vara i stallet utan morsan :).
 
Det hade varit en superrolig dag idag också. Dom hade fått hoppa och vad jag antar på Ilonas beskrivning så hade dom fått hoppa hinder längs långsidan. Först ett kryss hinder, sen ett rättuppstående som var högt enligt Ilona :). Därefter hade dom fått avsluta hoppa en oxer vilket var riktigt kul :). (Två hinder som står tätt ihop och hästen hoppar över båda hinder på en gång vilket gör att hästen måste hoppa lite längre :). Det hade gått jättebra och Ilona hade hoppat jättebra och det var bättre fart i Simon idag :).
 
På teorin hade dom fått sätta ihop ett träns och sen pysslat på sina lägerhästar. Dom har gjort dom fina inför sista dagen imorgon då dom ska ha en liten uppvisning för oss föräldrar. Flätat svansen och manen m.m. :).
 
Under tiden som Ilona var på lägret åkte jag, Zion och Wilda hem till Anna och kidzen för lite lek och det bjöds på golunch :).
 
Zion och Jazmine lekte massor.
 Jazmine körde även runt Wilda i läragåvagnen.
 Barnen fick våfflor, vi vuxna åt pastasallad
 Söta Winzton
Wilda klappar så fint på Winzton :).
TACK för idag :). Nästa gång vi ses så gäller det!!! ULLARED!!!! :).

Inga kommentarer: