Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 14 juni 2015

Sista ridningen

Igår var det sista ridningen för terminen för mig. Red på mina Killen. Tyvärr var alla uteridbanor upptagna så vi fick vara inne i ridhuset. Men då fick vi rida på hela ridhuset vilket är rätt så stora ytor. Ena halvan av ridhuset fick vi göra galopparbete och andra halvan arbete i skritt och trav. Vi fick själv arbete självständigt och vara på dom sidorna som vi ville rida på. Jag hade fokus på att galoppera mycket på en stor volt för att få Killen mjuk och fin i galoppen. Jag testade även göra några galoppfattningar från skritten. Vilket gick hur bra som helst då killen gärna springer in i galoppen. På trav och skritt sidan red jag mycket serpentiner och tempoväxlingar. Killen vart super fin och mjuk i kroppen. Och jag vart super svettig. Svetten rann längst ryggen, men det är ju så det ska vara :).
Henrik, Ilona och Zion drog igår eftermiddag till stugan för att sova över. Henrik skulle måla på utbyggnaden och titta till så allt står kvar :). Så jag och Wilda hade en lugn kväll igår. Vi tittade på prinsbröllopet och sen slocknade vi båda i soffan. Dessutom gav hon mig sovmorgon till kl.9. Tackar för det ;).

Inga kommentarer: