Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 21 juni 2015

Wilma och Melissa

Tänkte höra med er om ni eller kanske ni vet några som skulle kunna tänka sig ta hand om två gosiga fina kattflickor? Jag har haft dom sen dom var 12 veckor och när vi fick barn, så utvecklade Ilona förkylningsastma och med sorg i hjärtat fick dom flytta. Min svärmor tog över dom och dom fick ett bra liv hos henne. Men nu när min svärmor gick bort i januari så behöver mina tjejer ett nytt hem igen. Dom är 13 år gamla idag och systrar. När dom lär känna en blir dom ot...roligt gosiga och tillgivna. Om möjlighet finns går dom gärna ute. Båda är steriliserade.
 
Melissa till vänster är vår lilla tjockis. Hon är otroligt "mammig" av sig. Hon följer efter dig vart man än går. Man får inte ens gå på toa ifred utan att hon ska med. Hon kan vara lite försiktig av sig i början, men när man har lärt känna henne, så är hon supergosig.
Wilma till höger är lite mera tuffare av sig. Hon älskar att vara ute. Hon kan även plocka hem några möss. Hon älskar att sova i knät och kryper gärna upp i famnen om man sitter i soffan och vill ha gos. Hon har eksem runt halsen och ibland även runt örat. Kommer ofta på vår och sommar. Har varit till veterinären men dom vet inte vad det kan bero på. Vi brukar tvätta rent då hon gärna kliar på det. Jag brukar sy en strumpa/halsduk som hon brukar ha runt halsen så hon inte kan klia upp det och det brukar funka bra. På vintern som sagt brukar hon inte ha detta problem.
 
Hoppas att det finns några som kan ta hand om mina fina bebisar. I värsta fall måste vi låta dom få somna in. Men dom är så pigga och glada katter fortfarande så jag hoppas att dom kan få njuta av livet ett par år till.

Inga kommentarer: