Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 13 juli 2015

Kolmården

Det har blivit lite semester från bloggen den senaste veckan. Men jag har haft uppdatering på insta och Facebook, där ni har kunnat följt oss på veckan äventyr :). Vi har besökt Kolmården, Ullared och Liseberg. Det har varit en riktigt toppenvecka och jag längtar tillbaka, speciellt Ullared :). Jag har massa bilder och filmer att visa. Men jag får dela upp inläggen lite. Så här kommer vårt första besök under veckan - Kolmården.
 
Zion var riktigt laddad över att få besöka Kolmårdens nyaste aktivitet, Bamses värld. Han har tjatat om Bamse i veckor och äntligen var det dags :). Vi hade en riktig varm dag, så svettigt var det att gå runt där.
 Det var jättefint uppbyggt och riktigt mysigt i Bamses värld. Vi var där i många timmar innan vi gick vidare för att titta på djuren.
 
Farmor på höga berget
 Hemma hos Bamse
 Skalmans hus
 Lilleskutts stubbe
 Och hans morotsland
 Och sen det bästa av allt. Bamses teater. Här sitter vi i den stekheta solen och väntar på att teatern - Bamse och tårttjuven ska börja.
Sen blev det lite karusellåkning.
Skalmans bilar
Pappa och Ilona åkte godiståget
 På torget
 Zion valde farmors pannkakor till lunch
 Efter lunch gick vi ut i parken för att titta på alla djur.
I klapphagen är det mysigt när man får klappa alla fina getter
 Ilona och Zion fick en varsin dunderhoungsburk som man fick fylla med godis :).
 Tigrarna svalkar sig i vattnet
 Pappa och Ilona åkte även delfinexpressen
 Sen höjdpunkten tycker jag - Safarilinbanan
 Zion och Wilda ser björnar
 Lejon med deras ungar
Som sagt en riktigt toppendag hade vi. Vid stängningsdags åkte vi till huset som vi hade hyrt och till vår lycka fanns det pool som vi slängde oss i direkt för att svalka oss. Men jag glömde ta bilder, skyller på värmeslag :). Men en natt sov vi över innan vi hoppade in i bilen för att dra vidare till Ullared. Men mer om det på bloggen imorgon :).

Inga kommentarer: