Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 1 juli 2015

Ridläger: Dag 3

Sista dagen på Ilonas ridläger idag.
 
Vi åkte alla ut för att titta på när hon skulle rida sista ridpasset :). Dom fick rida en liten styrbana som uppvisning för oss föräldrar. Gick jättebra för Ilona, men hon fick kämpa lite för att få Simon i trav över det lilla hindret :). Efter hon hade ridit så åkte jag, Zion och Wilda till gränby för att handla. Det jag har hört som dom fick göra efter ridningen var att gå på skattjakt och själva skatten var glass. Därefter fick dom leka fritt med alla nya kompisar som hon fick på lägret :). Alla kom överens jättebra och dom hade sååå roligt tillsammans. När jag kom för att hämta henne så ville hon fortsätta att leka med en kompis som hon fick och det slutade med att hon följde med henne hem efter lägret. Så jag har hämtat henne ute i Rasbo :). Det är så läger ska vara: Hästar, ridning, roligheter och få nya vänner :).
 
Zion borstar på Nisse
 Ilona och Simon värmer upp
 En och en fick dom rida styrbanan. Lite skakig film då jag har Wilda klättrande på mig runt bena :).
Sen fick dom avsluta med att hoppa det lilla hindret igen med lite hjälp att få trav över :).
 
 Wilda klättrar runt under tiden som Ilona rider
 Tack Solängens ridskola för dessa 3 dagarsläger. Ilona har tyckt det var superkul och ville gärna fortsätta sitt läger :). Hon håller redan på att planera nästa sommars läger :).

1 kommentar:

Mormor sa...

Jätteduktig hon är på att rida, härliga filmer att se.