Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 15 juli 2009

Stallet!

På förmiddagen har jag och Ilona varit i stallet och tittade lite när Mats och Fredrika red. Sen hälsade vi på alla goa hästar som har blivit så tjocka av betet :o) Ilona är helt fascinerad av hästar. Hon skrattar högt och låter som en häst hela tiden. Men när de kommer när för att nosa på henne, så blir det lite läskigt.

Mats och Pimpim

Fredrika och Lemans
Ilona undersöker gräset
Så här satt hon ett bra tag och kollade på alla hästar.

På fredag ska jag rida. Ska motionera Poppe. De är en del hästar som behöver ridas, då de bara går i hagen om dagarna och blir tjocka. Lite motion måste de ha, innan höstterminen.

Efter stallet åkte vi och handlade på Gränby. Handlade inför grillningen ikväll, då Jari kommer hit och käkar. Sprang oxå in på Lindex, för jag hade hört att de har fått super fina muminkläder. Åååå....de var så fina. Vill ha allt. Men jag köpte två tröjor och strumpor till Ilona. Mer blir det nog sen :o).

Lilla My tröja

Mumintröja
Söta muminstrumpor
Nu ligger prinsessan och sover. Hel slut var hon. Jag ska börja förbereda grillningen lite.



1 kommentar:

Emma sa...

Är det Mats Samulesson som rider? Såg Muminkläderna i reklamen, det blir nog lite när jag åker in i morgon.