Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 7 februari 2010

Åksjuk!

Idag tänkte vi åka in till stan för att handla och titta lite på IKEA. Men vi hann bara tanka bilen innan Ilona la två stora kaskad spyor i hela bilen. Reflexmässigt så slänger jag fram mina händer för att "ta emot" spyan. Men allt bli kladdigt....Blääääää. Detta är tredje gången som Ilona kräks när vi är ute och åker bil. Jag tror hon lätt blir åksjuk. Får bli lugna bilturer med Ilona framöver.

Men det var bara att åka hem igen. Hade ju inge ombyte med oss, och det stank spya i hela bilen. Så nu tvättas det kläder, min jacka och bilstolens kläder :o).
Stackar lilla lillpluttan. Hungrig var hon när vi kom hem, så hon käka både korv, smörgåsar, banan, nyponsoppa, och en liten muffins när vi kom hem :o).

Nog snack om spyor.....och IKEA får det väl bli en annan dag i stället. Vi hann ju i alla fall tanka bilen :o).

Höres senare!

1 kommentar:

Emma sa...

Vad jobbigt att hon är åksjuk:-(

Tro det eller ej men det är inte FK jag är sur på. Tyvärr får jag ingen hjälp av läkaren, det verkar vara svårt att få bli sjukskriven nu. Inte för att jag egentligen vill det men vad ska man göra när man har så ont att man knappt kan få på sig sina egna kläder?! Så nu hoppas jag de på spec MVC är lite mer hjälpsamma...?!