Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 20 februari 2010

Brrrrr.....!

Nu har man stått i duschen en halvtimme och tinat upp. Fy bubblan vad kallt det var. Dubbelt så kallt i stallet. Men jag var varm när jag red, blev så svettig. Så fort man hoppar av hästen blir man nerkyld. Man får mycket värme från hästen.

Henrik skjutsade in mig. Ilona fick leka hos farmor en stund och Henrik passade på att handla. Så nu har vi mat över helgen. För vi kommer inte att gå ut nå mera denna helg :o).

Vi hade ett riktigt hårt träningspass idag. Red på Lemans. Och vi red mycket tempoväxlingar och galoppövningar för att få lydiga hästar. Gick super bra med Lemans. Han är så duktig i galoppen. Vi kortade galoppen riktigt mycket, så vi nästan galopperade på stället. Kan säga att Lemans är en stor häst med STORA steg. Lite som en älg faktiskt :o). Så han jobbade kanonfint och vi fick bra tryck och energi i galoppen. På slutet började jag känna mjölksyra i armarna. Vart helt slut. Så jag kommer nog få en fin fin träningsvärk imorgon :o).

Nu blir det bara att lata sig resten av dagen. Sen blir det melodifestivalen och godis ikväll. HEJA DARIN!!

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: