Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 31 mars 2010

Påskpyssel!

Idag fick Ilona med sig hem fint påskpyssel som hon har gjort på förskolan. Så gulligt :o).
En liten kyckling.
Som hon envisades att bära själv till bilen när jag hämtade henne. Sen som vanligt skulle hon ta några hopp i vattenpölarna och då tappade hon sina fina kyckling i vattnet. Men den står på tork nu, och den är fortfarande världens finaste kyckling :o),

Sen en fin påsktavla
Nu har Ilona lite påsklov.
Henrik och Ilona är lediga imorgon och jag ska jobba mellan kl.7-11. Så det blir en lugn dag imorgon. Måste handla imorgon oxå inför påskhelgen. Kan tänka mig att det blir mycket folk. Men ska göra det så fort jag slutar så slipper man åka in på långfredagen.
Men idag har jag suttit på föreläsning hela dagen. Pedagogisk dokumentation. Den var mycket intressant och inspirerande. Man brukar alltid bli så trött av att sitta still en hel dag, men tiden gick så fort. Nu har jag massa roliga ideér som jag vill göra med barnen.
Nu ska jag laga Ilonas favorit mat - BLODPUDDING.
Jag är fortfarande mätt efter föreläsningens fika :o).

2 kommentarer:

Maigiz sa...

Ååå, vilka söta små påskpynt. Det är så härligt nu när man slipper ha dessa vackra påskpynt överallt. Allt har sin tid. GLAD PÅSK från mig och min döda tand :)

Stina sa...

Det var verkligen gulliga påskpynt! Jag blev rörd när jag såg dem, så gulligt!
Kram och glad påsk!!!