Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 28 september 2010

Husdjur!

Då har man klar för skolan för denna gång. Eller klar är jag inte, har ju fått massa uppgifter till nästa gång vi ska träffas den 25 oktober. Så nu är det att sätta fart igen med alla läxor. Ska berätta sen vad vi ska göra för något.

Eftersom jag tillhör biologiska institutionen så finns det massa djur där. Så idag plockade jag hem lite husdjur :o).
VANDRANDEPINNAR *Hihi*
Ilona tycker dom är super spännande, så nu har vi fixat och donat ett tillfälligt boende till dom. Men det är inte så här pinnarna brukar vilja ha det så jag ska göra om lite sen när jag har fixat grejer. Men så länge duger det.
Just nu har vi 6st vandrandepinnar. Men de förökar sig väldigt snabbt. Så jag pratade med Ilonas fröknar och dom vill ha några. Imorgon får hon ta med sig några pinnar till sin avdelning.



Visst är de söta :o).
De ska få bo här några dagar. Sen ska dom få flytta till mitt jobb. Visst kommer det att bli roligt mina goa kollegor? :o).
Har ni persilja så ta med det!
Eftersom jag har varit i skolan nu så har jag fått massa inspiration om hur man kan få in sagor bland djur och natur. Så nu ska jag hitta på nått bra sätta att introducera djuren för barnen.
Måste käka middag, sen är det stallet. Ska bli skönt att röra på sig när man har suttit still i två dagar.
Höres ikväll!

Inga kommentarer: