Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 11 september 2010

Massa bus!

Fick prova på en ny häst idag. Den stora Zohar :o). Han är 6 år och är rätt så ny i stallet, känner mig pytteliten på han :o). Men sååå underbar att rida. Han är lite bebisaktig fortfarande. Lite vinglig och man får inte ihop han i galoppen än. Ställde mig upp i galoppen och lät han rulla på. Då fick han fin energi i bena. Sen jobbade vi mycket med halvhalter, halter och volter. Han blev riktigt mjuk och fin i volterna. Men halterna vart det lite spring in i.

Ilona har lekt hos farmor, Percy och faster Maria undertiden som jag var i stallet. Massa bus blev det för henne :o). Hon var helt slut och somnade i bilen på vägen hem. Var en utslagen tjej jag fick bära in och lägga i sängen :o).

Nu ska jag nog tända en brasa, för lite mys och titta på film. Får springa mellan Tv och tvättmaskinen. Har hur mycket tvätt som helst. Har inte orkat i veckan. Sen får vi se när Henrik kommer hem från fisket. Hoppas att han har fått något.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: