Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 6 september 2010

Pluggdag!

Nu så har jag lämnat Ilona på förskolan. Känns så konstigt att vara hemma själv.

Men nu har jag mycket att göra. Måste komma igång ordentligt med uppgifterna, planera aktiviteter med barnen. Har en bok som jag väntar på, vill börja läsa den. Så om den kommer idag, måste jag åka in till stan för att hämta den.

Vill ni veta mina uppgifter? Detta måste vara klart till den 27/9.

1) Skriv loggbok varje dag. (Skolan ska veta vad jag gör, så jag inte ligger på latsidan.)
2) Skriv kortfattat ner den berättelsen som min grupp dramatiserade när vi var i skolan.
3) Gör en presentation i Photostory av min förskola.
4) Beskriv hur vi brukar arbeta på min förskola med språk, matte och natur. Ca en A4-sida.
5) Genomför en-flera uteaktiviteter. Presentation ska ske via Photostory. Samt skriva ihop en redovisning om hur arbetet med barnen har fungerat.
6) Fånga småkryp med min barngrupp och fotografera djuren.
7) Kurslitteratur läses.
  • Nya läroplanen för förskolan.
  • Carina Fast; Literacy. Vi ska sen ha en diskussion om boken på pingpong.
  • Häftet Uteklassrummet.
  • MIO-materialet

Roliga uppgifter är det. Men nu måste jag sätta igång.

1 kommentar:

Emma sa...

Låter roligt! Lycka till med pluggandet :-)