Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 5 mars 2011

Dramatisk natt!

Usch....vilken natt...Jag ryser när jag tänker på det.

Jag går och lägger mig efter Let´s Dance och somnar så gott i sängen. Men i mitt undermedvetna vaknar jag till av att Henrik står och tittar på mig. Helt plötsligt tänder han lampan och säger att jag har en mus i min säng. Ahhhh.... Jag studsar upp ur sängen på en mikrosekund kan jag lova. Sen står vi och tittar på min säng då en mus har tagit sig in under madrassen i stoppningen. Det rasslar och kraffsar. Fråga mig inte hur, när varför? Det är helt sjukt!!! *RYSER*
Jag slänger mig ut till soffan och Henrik börjar vänta upp och ner på våra sängar. Men vi kommer inte åt musen. Vi hittar ett hål från listen i golvet så vi vet i alla fall hur den har kommit in i huset....Men varför min säng!!! VARFÖR!!

Henrik bär ut sin 90 madrass till soffan så vi gör en dubbelsäng med hjälp av soffan och madrassen. Så där har vi sovit i natt :o). Henrik har lagt ut massa musfällor i vårt sovrum nu.

På måndag ska vi ringa anticimex. Mössen ska bort, just nu saknar jag katterna. Vi hade aldrig problem med möss när katterna bodde hemma. Nu vill jag köpa nya sängar. Vill inte sova i min säng någotmera. FY...TVI...BLÄÄ!!

Hur har er natt varit?

4 kommentarer:

Maigiz sa...

Jag har också haft en mus i min säng i natt men den skall vara där :)

Linda sa...

*Haha* Mus, bäver, råttor alla läskiga att ha i sängen :)

Mamma sa...

Vi döpte våran till Pontus, vad ska eran heta då?

Anonym sa...

Hahahahaha, skrattar sa jag grater!!! Kan se det hela framfor mig alltsa. Vi har en mus (pytteliten) som ibland ater under Flosslys bus, har sett den en gang, knubbig som bara den (av all Chinchilla mat). Har inte hjarta att ha ihjal den. Den heter Mousey nu. :-D
Kram fran London