Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 3 mars 2012

Namn!

Det är alltid roligt att läsa i gravidtidningar om olika namnförslag på bebisar. Jag vet att jag skrev om detta när jag var gravid med Ilona. Men jag tänkte göra en liten uppdatering på namn som har blivit godkända av skatteverket :o). Vissa är helt sjuka namn. Men några förslag för oss gravida då :o).

Vad sägs som:
* Barbapapa
* Sputnik
* Åsa-Nisse
* Decibel
* Bajen
* Fantomen
* Zappa
* Glädje
* Summercloud

Men skatteverket har sagt Nej till namn oxå.
Som t.ex:
* Stålman
* Absolut
* Rackartuss
* Tuvaluva
* Åskvigg
* Farbror Sid
* Göken
* Dotcom
* Samurai

Men jag tror vi kör på det namn som vi har planerat till vår bebis :o).

2 kommentarer:

Maggan sa...

Varför får man heta Fantomen men inte Stålmannen? Undrar om man får döpa sitt barn till Catwomen?

Anonym sa...

Tuvaluva var väl jättegulligt! Låter som nåt av John Bauer. Ni kan inte ändra det till Tuveluve eller? Nähä.

Kramen!