Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 18 mars 2012

Söndagsmiddag!

 Tänkte bjuda på ett enkelt och mycket gott recept som blev vår söndagmiddag :o).

* Jag delade kycklingfiléerna mitt itu och stekte dem lite snabbt i smör. Krydda med örtsalt och citronpeppar.
* Lägg filéerna i en form. Ringla över lite honung. Sen la jag på fetaost, tomater, rödlök och grönsallad. Till sista ringlade jag över olivolja.
* In i ugnen på 225 grader i cirka 25-30 min. (Tills kycklingen är klar).
Till kycklingen serverade jag potatis som jag skar i tärningar och la på rödlök, flingsalt och olivolja. In i ugnen på samma grader som kycklingen.

Sen blev det tzatziki och en grönsallad med avokado till.
Mycket väl godkänt av både Ilona och Henrik :o).

2 kommentarer:

Maggan sa...

Det ser jättegott ut men blir inte grönsalladen sladdrig när den varit i ugnen?

Linda sa...

Nej, det tycker jag inte. Var inget som jag tänkte på :)