Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 4 juni 2012

Sommar!

Nu är det sommar....Men det kunde ju vara bättre väder. Henrik börjar i alla fall sin semester idag. 5 veckors semester framför sig, men efter 5 veckor blir han pappaledig. Så den 27 augusti börjar han jobba igen. Ilona har oxå sommarlov nu. Skönt för henne att vara långledig. Hon börjar förskolan igen när Henrik börjar jobba. Men nu har vi hela långa sommaren framför oss....bara hoppas att solen och värmen kommer snart :o).

Denna sommar ska vi göra en hel del med huset. Trädgården ska fixas till. Taket ska förlängas som sagt från inglasade altanen. Även framsidan ska rensas och där ska det läggas sten. Även en ny trappa till ytterdörren vill vi sätta dit. Ja...så vi har en del att göra...eller rättare sagt, det är Henrik som fixar. Jag inreder sen :o).

Men vi ska oxå hinna med en tur till furuvik för att titta på djur och åka karusell. Och sen ska vi till Dalarna med familjen Magnusson och deras stuga :o). Ska bli mysigt.
Jag så det det väl ut just nu. Sen blir det nog en del dagsutflykter med båt och bad :o).

Men denna vecka är rätt så lugn:

Måndag: Stallet för Ilona.
Lördag: Då ska jag rida :o). Längtar massor. Min kondition är inte på tipp topp, men några galoppvarv ska jag väl orka :o).
Söndag: Zion blir 1 månad.

Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer: