Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 18 juni 2012

Västerås!

Sorry för dålig blogguppdatering i helgen. Har inte haft tid att blogga :o). Jag och kidsen drog till Västerås i lördags då Henrik skulle slipa om vårt vita golv och vitolja det. Vi har vitt furugolv i hela köket, Tv-rummet, hallen och sovrummet. Vilket gör att vi inte har så mycket yta att rör oss på. Dessutom vill jag inte att Ilona och Zion ska vara i huset när det luktar olja. Henrik var kvar hemma för att jobba med golvet och jag, Ilona och Zion invaderade mammas och pappas hus :o). Kom hem igår kväll och golvet är klar, så vitt och fint :o). Idag ska vi sätta möblerna på plats. Allt är så rent nu, så man är sugen på att möblera om, och jag vill köpa lite nya fina dekorationer för att göra fint här hemma :o).

Lite bilder och filmer från vår helg i Västerås :o).

På lördagkväll grillade vi. Gott med kyckling tycker Ilona :o).
Under lördagen åkte vi även till Erikslunds shopping. Har aldrig varit där. Riktigt stort och roliga affärer :o).

Jag och mamma lurade med pappa dit. Måste ju ha barnvakt och en som bär kassar när man shoppar :o).
På söndagen åkte vi till busborgen för att leka. Roligt tyckte Ilona. Men jag själv jämför med Leos lekland som är mycket större och fräschare, men Ilona hade roligt och det är huvudsakligen.
Zion sov som vanligt :o).
Glasspause
Efter busborgen åkte vi till El-Giganten för att hälsa på morbror Micke. Köpte även en ny leksak där. Tur att man har bror som jobbar där. Fick köpa på hans rabatt :o). ME LIKE!!!
Nya leksaken är en kaffemaskin som har flyttat hem till oss. Nu dricker inte jag kaffe, bara Henrik. Men man kan även göra varm choklad, te och iste och självklart kaffe i olika smaker som Henrik tycker om :o). Ska köpa mera smaker sen, måste ju testa alla. Blir även fint i köket med en snygg kaffemaskin :o).
Blev mest kläder till Zion oxå som vi shoppade på Erikslund. Tack mormor och morfar :o).
Badkläder till Ilona. Hello Kitty såklart :o).
Nu var det en ny vecka, och vi ska fortsätta fixa och dona i huset.
Imorgon om det är fint väder ska vi åka till Furuvik med familjen Bergström. Hoppas på sol :o).

1 kommentar:

Emma sa...

Vi har också den kaffemaskinen, är helt kanon om man vill ha en kopp choklad eller kaffe.