Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 19 januari 2013

KALLT!

Ja, idag var det kallt ute. Men till stallet måste man åka.
Det var ju hoppning på Pimpim, och det får man inte missa :).
 
Det var en hoppglad, PIGG och laddad Pimpim idag. Hästar brukar bli lite extra pigga när det är kallt ute.
 
Vi hoppade innanför spåret. Ett hinder på varje långsida. Träning på att rama in hästen och landa i rätt galopp :). Alltså komma in i trav och landa i galopp. Och att trava till ett hinder tycker Pimpim är suuuper tråkigt, då han vill galoppa och får han inte det. Ja, då går man på tvären och står på stället och studsar :). Vilket jag tycker är super roligt och jag älskar när han laddar upp sig och sen flyger man över hindret :). Härlig känsla. Så idag gick det mycket bra, mycket tryck i galoppen och fina språng blev det :).
 
Nu har man stått i duschen en halvtimme för att tina upp. Mina tår var helt blåa. Men det är det värt för jag har ju hoppat Pimpim :).

2 kommentarer:

Maggan sa...

Det är sådana gånger som jag älskar att vi har badkar :)

Linda sa...

Ja, vid dessa tillfällen saknar jag badkar :).