Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 14 januari 2016

Dag 4

Dag 4 på förskolan avklarad :).
Idag fick jag gå iväg en timme. Hon brydde sig inte så mycket när jag sa hej då och gick. Hon hade lekt jättebra inne hela tiden. Men när dom större barnen som var ute kom in så var dom ledsna och grinade och då hade Wilda oxå börjat gråta. Jag gick in till avdelningen. Men Wilda gav mig bara en kram och sen skulle hon ner igen och fortsätta leka. Jag vet inte om hon hade sympatigråt med dom andra eller om hon bara ville se mig. Allt var i alla fall lugnt sen. Hon käkade lunch och fick soppa för första gången. (Jag har aldrig gjort soppa till henne förut.) Men hon mumsade i sig två portioner med potatis och purjolökssoppa :).
 
Sen var det dags för vila igen. Det gick super!! Hon gick in och la sig på madrassen och där låg hon. Inga protester att gå upp och leka utan hon låg där men snurrade lite mellan mage och rygg. Men hon försökte inte gå upp i alla fall :). Sen somnade hon, dock vart det bara 1 timme idag oxå. Och glad var hon när hon vaknade :). Önskar bara att hon kan sova lite längre snart.
 
När Wilda hade vaknat gick vi över för att hämta Zion på sin avdelning. Det härjar magsjuka där för fullt....Blää....Vill inte!! Nackdelen att man börjar att jobba snart. Man måste lämna barnen på förskolan för att åka och jobba.
 
Vi var ute en stund i det friska kalla vintervädret. Zion älskar att klättra på alla stora snöhögar som plogbilen lämnar efter sig :).
Nu ska vi åka upp till fritids och hämta hem storasyster.

1 kommentar:

Mormor sa...

Hehehe, hon är för go lilla Wilda. Blä och usch för magsjuka, hoppas att ni klara er allihopa.