Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 30 januari 2016

Hästtårta

Idag var det stallet. I alla fall för Ilona :).
Jag tog ännu en vilodag från ridningen för att inte trötta ur kroppen när jag nyss har varit så förkyld. Är fortfarande inte helt bra. Men känner mig piggare och energin är på väg tillbaka. Så det var skönt att få komma ut till stallet för lite frisk luft. Har ju bara varit hemma och segat hela dagarna.
 
Men det var som sagt kursdags för Ilona för ryttarmärket 1.
Det var teori idag. Först fick dom vara i teorirummet och prata på hästens mat/foder.
Och där dom även fick göra en tårta till hästen.
Så här såg Ilonas smarriga tårta ut som hon valde att ge till Felix. Vilken lycka för han :).
Därefter fick dom gå till stallet för att pyssla om hästarna lite. . Ilona valde Nisse (Men jag var inte med så mycket där, så inga bilder vart det).
 
Inte så jättemånga gånger kvar nu på kursen och slutprovet för att ta sitt ryttarmärke börjar att närma sig. Och det är en programridning som hon ska rida. Så nu gäller det att träna och lära sig banan. Pirrigt tycker hon att det är men jag tror det kommer att gå super. En bra provapå träning för att lära sig ett dressyrprogram :).

Inga kommentarer: