Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 9 januari 2016

Första ridningen

Idag startade min ridning för terminen. Och jag fick jag inleda min ridtermin med en ny häst som heter Armani :). Han är helbror med Lemans som står i stallet och har ett gäng halvsyskon i stallet. Och alla dessa syskon är kanonfina hästar.
 
Armani är som sagt ny i stallet och utbildas. Men oj, vilken fin häst. Jag älskar hästar som man kan korta som står på stället och studsar. Detta är en häst precis i min smak :). Dock fick jag jobba rätt så rejält med han. Vi red mycket på volterna och det var otroligt mycket ytterhjälper som fick användas på han. Han kommer att bli starkare och stabilare med tiden, mycket flyta ut och vinglig är han. Men tycker att det gick riktigt bra och han blev så mjuk och fin. Han försöker verkligen göra sitt bästa och otroligt lyhörd för skänklarna. Räckte att man nuddade till med skänkeln så studsade han till. Ser framemot mer ridning på han nästa lördag :).
Undertiden som jag red så har Ilonas ryttarmärkekurs startat igen efter lite uppehåll under julhelgerna. Så hon var ute i sitt stall. Det var teori idag och med detta härliga vinterväder så hade dom fått tolka bakom häst. Alltså åkt skidor efter hästen :). Ilona var helt lyrisk när jag hämtade henne och hade tyckt det var superkul. Hon hade ramlat två gånger men hade kört igen. Sen hade dom även arbetat i sitt teorihäfte maxignägg där dom fick träna på hästens kroppsdelar.
Det var en nöjd tjej som jag hämtade :).

Inga kommentarer: