Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 22 januari 2016

Dag 9 och 10 + sjuk

Wildas inskolning är nu klar. Det har gått hur bra som helst för henne och det ser ut som att hon tycker det är skoj på förskolan :). Hon springer raka vägen in och börjar att leka på en gång och hon säger så glatt hej då när jag ska gå (Om jag nu ska se det positivt eller negativt :).
 
Igår lämnade jag henne ute när dom var på gården och sen hämtade jag henne kl.15 igen. Hon fick testa att äta mellanmål för första gången. Henne dag hade varit super. Hon hade varit trött vid lunch men hade ätit bra. Och vilan var som vanligt, arg när man skulle ligga på madrassen men somnat rätt så fort. Hon hade sovit en och en halv timme.
När jag hämtade henne så kräktes en pojke precis i hallen när vi skulle gå så då tog jag det snabba beslutet att vi blir hemma idag. Hoppas hoppas vi klarar oss. Hennes inskolning har gått så bra så vi kunde stanna hemma och nästa vecka är Wilda redo att börja på sitt schema.
 
Min duktiga lillskrutt
Men igår eftermiddag/kväll började jag känna mig konstigt trött och frös som en tok. Värk i huvudet och kroppen fick jag oxå. Såklart visade det sig att jag hade feber. Känns så trist då jag nu är orolig att jag inte ska hinna bli frisk till måndag då jag ska börja att jobba igen.
Bäddade en madrass framför kaminen igår kväll och där somnade jag och sov hela natten.
Febern håller i sig men med ipren i kroppen känner jag mig lite piggare.
 
Håll tummarna att jag blir frisk snart. Sen fattas det väl bara att jag har smittat ner barnen.

1 kommentar:

Mormor sa...

VILA dig nu i helgen och försök att inte stressa upp dig. Man kan inte råda över att man blir sjuk. Krya på dig <3