Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 10 april 2009

Hoppkurs: Dag 1!

Igår var första dagen på hoppkursen.
Det var super skoj. Självklart fick jag den bästa hästen Pimpim :o)
På teorin pratade vi om att visitera hästar. Fick känna igenom hästen och ta tempen på dom.
Sen red vi lite markarbete, med massa travbommar och galoppbommar. Där vi fick länga och korta galoppen.
Därefter gick vi över på att hoppa i en volt. Oj...vad svettig jag vart :o) Hela min tröja var blöt efter detta ridpass. Pimpim var super duktig som vanligt. Pigg och hoppglad. Han tycker det där med galoppbommar var så fruktansvärt roligt så han visste inte riktigt om han skulle springa framåt eller bakåt. Med några glädjetjut och fin fart framåt så gick det som en dans :o)

Snälla Jennie filmade mig när vi red över bommarna. Det är jag i lila tröja med svart väst.
(Titta MAMMA jag har säkerhetsvästen på mig :o)

Vi travar över travbommar

Galoppbommar

Inga kommentarer: