Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 25 april 2009

Ridning hela dagen!

Jag är helt slut i min kropp. Men ååååå...vad skoj vi har haft det idag. En underbar dag i det vackra vädret.

På förmiddagen så hoppade vi. Jag fick den fina äran att hoppa Uniek. Jag brukar aldrig vara nervös inför en hoppning, men den här gången var jag det. Uniek brukar aldrig gå hoppningarna, då han är lite ostadig och tar gigantiska skutt över hindren. Men det gick faktiskt bra idag. Det blev stora språng, men det var bara hålla i manen och hänga med. Vi tränade på att räkna galoppsprång mellan två hinder. Det blev inte så mycket räkning för min del, jag var mest koncentrerad på att han skulle hoppa av lite snyggt, och inte 10 meter innan hindret. Men han är duktig och får han lite mer träning så tror jag han kommer att bli jätte fin. Hoppning tycker han ju är roligt.

E
fter hoppningen käkade vi lunch i stallet, sen gick vägen mot Alunda och islandshästar. Jag fick en häst som hette Drottning. En pigg och springglad tjej. Det är så underbart att tölta på en grusväg med skog, åkrar och bondgårdar runt omkring. Blev en hel del galopp oxå. Vi fick avsluta turen på en galoppbana i 2km. Oj, vad det gick fort. Det vara bara ställa sig upp och hänga med när vi for runt där. Det roligast när man rider islandshästar är att man kan få gå om varandra och då blir hästarna ännu mera taggade, och drar järnet. Nackdelen när vi for runt på banan var att grus flög åt alla håll. Så jag fick stenskott i mitt ansiket. Jäkla vad ont det gjorde. Jag ska nog sätta dit ett visir på hjälmen nästa gång :o)

Lite bilder från dagen:
Redo att ge oss ut i skogen.
Kerstin


Ilonas faster Hanna

Hela gänget:
Jag den andra från höger. (Grön tröja)



Hemma igen med en mycket svettig häst

Gott med fika i det vackra vädret


Nu blir det soffan resten av kvällen.

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: