Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 26 oktober 2011

Gravid!

Nu så ska jag berätta lite mer om den nya bebismagen :o). Är som sagt i vecka 13 och magen har redan blivit stor. Gick fortare för magen att växa på sig denna gång. Syns nu att jag är gravid :o). Det är många som tror att vi vet könet, och att det är en flicka. Men vi vet inte. Det är Ilona som säger i filmen att det ligger en lillasyster i magen och det är mera hennes önskningar. Hon vill ha en lillasyster som ska heta Matilda eller Melissa :o). Så vi får se om Ilonas önskingar går i uppfyllelse :o).

Annars så plussade jag den 1 september och jag kände på mig innan att jag var gravid. Fick så ont i ryggen :o).
De första veckorna var super jobbiga. Jag har mått sämre den här graviditeten. Har varit fruktansvärt illamående så jag har fått äta postafen för att inte må illa. Sen fruktansvärt trött. Men nu börjar det ge med sig, inget illamående nu bara lite trötthet. Och hungrig :o). Är sugen på allt och vill äta hela tiden :o). Ett måste är apelsinjuice och sura godisar.....Allt ska vara surt :o).

Bjuder på massa magbilder från det att jag plussade fram tills nu :o).

Vecka 5Vecka 6
Vecka 7Vecka 8Vecka 9
Vecka 10Vecka 11Vecka 12Vecka 13

Vi har ultraljud inbokat den 9 december. Längtar massor ju...så långt dit. Men tiden går väl fort :o).


Enligt barnmorskan är det beräknat den 8 maj, men vi får se sen vad ultraljudet visar :o).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fin mage! Grattis igen!
/ Jessica Elfving

Jessica sa...

Hörru....det kanske är två ;). Därför det gått så fort. Grattis igen vännen.