Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 1 oktober 2011

Stallet!

Har varit i stallet på förmiddagen och ridit på Muskot. Vi tränade på WE idag. Kommer ni ihåg när jag berättade om alla hinder som finns? Det är sjukt kul men otroligt svårt. Provade på lite nya övningar idag.

Som den här grinden fick vi chans att testa. Man ska rida upp längst grinden öppna den, men man måste hålla i grinden med en hand samtidigt som man ska styra in hästen genom grinden och sen stänga den utan att släppa. Sååå svårt! Det slutade med att jag låg bakåt på hästryggen med en hand om tyglarna och en hand på grinden. Riktigt snygg ridstil måste jag erkänna :o).

Men vi får träna vidare på den. Sen skulle vi rida åttor, slalom, bro, flytta kopp, rida in i en fålla, plinga i klockan och flytta skänkelvikning över bom. Muskot var super duktig och modig.

Ilona fick vara hemma hos farmor och leka medans jag red. Efter farmor åkte vi till kvantum för att handla lite. Och självklart blir Ilona kissnödig när man är där inne och handlar. Jag är inte riktigt van än med att man måste springa på toaletten med henne nu när nöden kallar. Så det var bara att springa igenom kvantum och handla det vi skulle och sen springa vidare till toaletten :o).

När vi kom hem blev det dusch och sen somnade båda jag och Ilona. Riktigt skönt att få sova en stund. Vi vaknade nyss :o). Så nu ska jag laga middag och sen blir det mys i soffan med lördagsgodis och film :o).

Trevlig lördag!

1 kommentar:

Anna Wahlström sa...

Det slår aldrig fel att Felizia behöver gå på toaletten när vi är där, lika säkert som att hon alltid ska ha en korv :-)
Vi brukar ställa vagnen i ett hörn eller en gång där inte så många rör sig och skynda fram o tillbaka. Scannern kan man antingen ta med eller lämna i kassan. Men det bästa är ju om man hinner handla färdigt :-)