Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 31 augusti 2013

Hoppning

Idag var det stallet för mig och hoppning på Lemans :).
Vi var ute på hoppbanan. Tre hinder på en långsidan med 15 meter mellan, alltså mycket galoppyta :).
Lemans var duktig, men vi lyckades få till ett stopp på första hindret. Lemans har lätt att bli stark och lååång när han ska hoppa. Det är MYCKET häst att hålla ihop. När vi skulle hoppa andra omgången så skule jag försöka hålla ihop han ännu mera då han vart för lång i sprången innan. Men jag höll i han för mycket och istället för att hoppa av så stannade han. Blev lite överraskad då jag trodde han skulle hoppa. Men som tur var så vart jag hängandes lite snyggt på halsen och lyckades kravla mig upp i sadeln igen. Skönt att slippa åka i marken ;).
Men vi gjorde om och gjorde rätt och resten av sprången på lektionen fick vi till mycket snyggt och jag vart nöjd :).  Och Lemans vart mycket mera lugn och följsam med mig i hoppen.
Henrik, Ilona och Zion gick en promenad till Bälinge medans jag var i stallet för att gå till stora lekparken. Så när jag kom hem var vi alla trötta. Jag efter min ridning och Henrik och Ilona efter promenaden. (Zion hade lyxen att åka vagn). Så vi slängde oss i soffan för att titta på Harry Potter och hemlighetens kammare på eftermiddagen.
 
Nu ska det badas barn och sen natta barn och därefter film och godis :).

Inga kommentarer: