Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 17 augusti 2013

Inte som man har tänkt sig....

Ibland blir det inte som man har planerat...
 
Denna lördag var det tänkt att jag äntligen skulle åka till stallet för att min ridning började för terminen. Och Henrik skulle sen åka till stugan för att fixa veden och dona med lite annat bygge.
MEN.....istället fick vi börja morgonen med att åka in till barnakuten med Zion. Då han ramlade ner från vår säng. Han blev jätte konstig. Hade ett skrik som jag inte kände igen och vart loj och trött. Han bara blundade och somnade. Ringde 1177 och dom tyckte vi skulle åka in...
 
Hela vägen in till ackis så vill Zion sova så jag satt där bak och jag gjorde allt för att hålla han vaken...inte det lättaste vill jag lova....
Men inne på akuten så undersökte dom honom och allt såg bra ut. Han fick även en glass för att se om han kräks upp den och det gjorde han inte.
 
Läkern misstänkte ingen hjärnskakning men Zion hade nog ont i huvudet och därför han blev så trött och bara ville sova..Tur det!!
Men han skulle ändå vara under uppsikt i 6 timmar. Så om han sover så ska han väckas med jämna mellanrum.
Hemma sov han länge. Men jag och Henrik sprang hela tiden för att väcka upp han :).
 
När han vaknade sen så var han mycket piggare och kom upp för att leka lite. Då upptäckte vi att han inte ville stödja sig på armen. Han använder den när han äter och leker. Men sätter inte ner armen när han ska resa sig upp m.m. Inget är svullet eller blåmärken. Jag tror det är en sträckning i armen. Så vi får se hur det är i morgon.
 
Ja....som sagt, inget blir som planerat. Men bara gilla läget och det viktigaste är att Zion mår bra :).
 
Här är han nybadad och tittar på bolibompa och käkar vindruvor.
Vår lilla prins

1 kommentar:

Mormor sa...

Ja, där ligger han lilla busen!