Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 19 oktober 2014

Fjärilshuset

Eftersom det är min födelsedag idag så har jag fått bestämma vad vi ska göra. Så jag planerade in en liten utflykt för hela familjen. Det blev en tur till Stockholm och fjärilshuset :).
 Massa vackra fjärilar som flyger fritt inne i ett tropiskt klimat på 27 grader. Allt ser ut som en regnskog. Varmt och skönt att gå där inne :). Sen fanns det även sköldpaddor, grodor, fiskar, papegojor och nordens största akvarium med rovfiskar och hajar.
 
Redo att gå till fjärilshuset
 Rovfiskar
 Vacker regnskog (Blir lite suddiga bilder då det var svårt med ljuset)
 Massa puppor hänger på rad och väntas på att en fjäril ska komma ut
 Mer puppor
 Direkt efter jag tog denna bild så kom det en stor blå fjäril och flög in i Ilonas huvud så hon slänger sig på marken. Såg mycket roligt ut. Synd att jag inte fick det på bild :).
 Ett coolt träd med taggar
 Hajar
 Hitta Nemo
 Doris
 Zion har hittat en fjäril
 Den största och häftigaste fjärilen som jag har sett
 Tittar på sköldpaddor
 Giftgrodor
 Fjärilarna har fått mat
 Efter vi har gått där i några timmar och käkat lunch så tog vi en promenad i Hagaparken. En mycket vacker park som visade alla höstens vackra färger.
 Vi gick ner till vattnet för att mata ankorna
 Men sen kom det massa stora svanar som blev lite för närgångna. Dom började brösta upp sig och fräsa så då kände vi att det var dags att gå :).
Det var en mysig utflykt och barnen tyckte att det var jätteroligt att gå runt på fjärilshuset :). Nackdelen var att det var fruktansvärt dyrt med mat i serveringen. Dyr lunch, men annars rekommenderar vi att ta en tur dit :). Och jag har haft en underbar födelsedag med sång och frukost på sängen i morse och sen umgås med familjen hela dagen :).
STORT TACK för alla fina gratulationer som jag har fått idag!

1 kommentar:

Evelina sa...

Vilken härlig födelsedag du haft!!! Grattis grattis!! Kram