Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 24 oktober 2014

Middag från Linas matkasse

Skulle ha lagt ut detta blogginlägg igår kväll. Men Wilda ville ätamathelakvällen kväll :). Så jag blev sittandes i soffan.
 
Men nu så kommer middagen som vi lagade igår. :).
 
Kyckling i krämig paprikasås med sugrörsspagetti:
(Recept från Linas matkasse)
 
Du behöver:
1dl Crème fraiche
1 Gurka
Minutfilé kyckling 600g
5msk paprikakräm
Pasta
1 röd paprika
1/2 grönsaksbuljong
2dl mjölk
1dl vatten
1msk mjöl
2 vitlöksklyftor
Gör så här:
1. Koka pastan i lättsaltat vatten. I detta recept hade vi sugrörspasta. Vilket var jätteroligt att äta enligt Ilona och Zion som slurpade spagetti hela middagen :).
2. Strimla kycklingen och bryn den i lite olja på medelvärme i en stekpanna.
Tillsätt: paprikakrämen och 2 vitlöksklyftor.
3. Pudra över 1msk mjöl och rör ner mjölken, lite i taget, vatten, crème fraiche och grönsaksbuljongen.
4. Låt sjuda 4-5min tills kycklingen är klar.
5. Skär upp gurkan och paprikan och häll upp i en skål. Jag brukar oftast göra stavar av grönsaker då mina barn tycker det är roligare att äta grönsaker så :).
6. Servera kyckling i krämig paprikasås med sugrörsspagetti och grönsaker.
 
Min hjälpreda lagade spagetti
 Middagen fick tummen upp av alla. Den var faktisk mycket god och barnen åt massor :). En mild smak på såsen vilket är bra för barn som inte tycker om starka smaker. Kommer att laga denna middag flera gånger. Om man inte tycker om paprikakräm så kan man byta ut krämen mot 1dl ajvar.
Jag har i uppdrag från Buzzador genom Linas matkasse fått en barnkasse med 5 middagar anpassade för barnfamiljen. Som jag ska tillaga och tycka till om recepten.
 
Till dig som vill testa en middagskasse från Linas matkasse kan jag erbjuda dig som nykund till prova på-pris. Man förbinder sig inte till en prenumeration på matkassen och man kan själv styra när man vill ha leverans genom sin inloggning på Linas matkasse.
 
Kassar att välja på anpassade för 4 pers:
* Barnkassen - 3 eller 5 middagar (Finns även laktosfri)
* Orginalkassen -  3 eller 5 middagar
* Inspirationskassen - 3 middagar
* Vegetariskakassen - 3 middagar
* NYHET: Kasse för två - 4 middagar
 
PROVA PÅ-PRIS: 3 middagar 299kr alternativ 5 middagar för 499kr
Vill du boka en matkasse eller läsa mer om matkassarnas innehåll så kan du gör det HÄR
 
Dessutom har jag en rabattkod som ger dig en grattis fruktkasse på 4kg med säsongens frukter vid din första leverans.
Är du intresserad så hör av dig så får du din kod :).
 
Håll utkik efter fler recept från Linas matkasse på bloggen :).

Inga kommentarer: