Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 21 december 2009

Hoppkurs!

Idag startades hoppkursen.
Fick som vanligt min lilla älskling Pimpim. Det var så kuligt, vi hade först markarbete med massa bommar på 4 serpentinbågar. Sen red vi på galoppbommar. Vi avslutade med en studserie. Och Pimpim var så duktig. Vart laddad på slutet när vi skulle hoppa studs. Då står han på stället och skuttar och väntar på att jag ska släppa han, så vi kan galoppa mot hindret. Så söt!

Men det var skönt att ställa sig i en varm dusch när jag kom hem. Huuggaaaa....vad kallt det var i stallet. Var alldeles blå om tårna, och mina händer är genom röda och torra. Men det är det värt :o).

Nu jobbar vi bara imorgon och sen är vi jullediga. Blir inte jobb förens nästa år :o).
Dessutom börjar jag kl.10.30 imorgon. Så det blir skönt med sovmorgon. Hoppas att Ilona oxå tycker det.

Nä, nu väntar min varma säng på mig.

Natti natti!

Inga kommentarer: