Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 20 december 2009

Rocky Road!

Började dagen med att vi alla hade en skön sovmorgon till kl.9.
Sen var det upp och göra dagens måsten.
Henrik har varit ute och skottat all snö som har kommit i natt.
Jag har bäddat rent i sängarna, och sen har jag gjort klart Rocky Roaden.


Du behöver:
600g mörk choklad
2 påsar dumlekolor

2 nävar mini marshmallows
3dl salta jordnötter

1dl skalade pistage nötter


Gör så här:
1) Smält choklade på låg värme i ett vatten bad.
2) Blanda samtliga ingredienser

3) Fyll smeten i en bakplåtsklädd form och låt stelna i kylskåpet. (Jag brukar ha den över natten).

4) Skär upp den i stänger.

Nu sover lillskruttan middag så nu ska jag ställa mig och göra brända mandlar.
Jag satte Henrik på det allra jobbigaste. Att skala alla mandlarna :o). Tur att jag har Henrik :o).

Hörs senare!

Inga kommentarer: