Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 5 december 2009

Kullerbytta!

Jaha....då har jag gjort det igen. Jag ramlade av hästen.
Red Muskot. Han har på senaste tiden kommit på ett bra trick på hur man lättast och snabbast kan bli av med sin ryttare. Så fort det blir jobbigt och när han tycker att det räcker med arbete så tar han till detta trick.

Vi tränade galoppfattningar. Först på volterna från skritt. Han var super duktig och han gjorde fina fattningar. Sen skulle vi träna galoppfattningar från halten. Det var här det vart jobbigt. Han svarade på min fattning, vi tog två galoppsprång och sen körde han ner huvudet och *PLOPP* så satt jag på backen. Han bockar på något konstigt sett av en, så man gör en kullerbytta över halsen. Detta går som sagt väldigt fort och man hinner inte reagera. När man tittar upp så har man en mule precis i ansiktet. Det som att han står och skrattar åt en. Han tycker nog att detta är ett mycket roligt trick som han har lärt sig. Lagomt kul tycker jag. Då jag nu har ont i höften, rumpan och armbågarna.

Efter stallet åkte jag till gränby för att storhandla. Hade ju planerat in det, så jag haltade runt lite stelt på ICA.
På eftermiddagen har vi haft besök av farmor och Percy.
Nu blir det pizza till middag. Ilona får spagetti och köttfärssås.

Trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

Maigiz sa...

Men Linda då! Du måste vara rädd om dig.