Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 17 april 2010

Revansch!

Red på Muskot idag. Sist jag red på han, vart han trött på mig och bockade så jag gjorde en kullerbytta av. Vi tränade då på galoppfattningar. Idag när vår ridlärare säger att vi ska träna på galoppfattningar, så vart min första tanke. "Fan, jag har ingen säkerhetsväst på mig". MEN......Muskot skötte sig så jäkla bra och han var super duktig. Han gjorde snygga fattningar från både skritt och traven. Mycket energi och han trampade under sig. En skön revansch fick jag från förra gången :o). Vi fick lite privatundervisning. Gå in en och en på stora volten och galoppa för vår ridlärare. Man lär sig massor när man får några minuters egen tid.
MUSKOT
Bild från UPK:S hemsida.

Under tiden jag var i stallet, så var det full rulle här hemma.
Detta har Henrik och Ilona roat sig med :o).

Nu väntar vi på att prinsessan ska vakna från sina middagslur. Sen ska vi åka in till stan på kalas hos farmor.

Höres senare!

Inga kommentarer: