Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 26 april 2010

Utvecklingssamtal!

Henrik fick gå på utvecklingssamtalet för Ilona idag. Jag får gå nästa gång :o).
Allt går så bra för vår lillplutta. Det var bara positivt. Hon tillhör ju den grupp som är allra yngst på förskolan, (går på 1-2 års avdelning.) Så vi fick frågan om vi vill att hon ska gå kvar där en termin till eller om vi ska flytta henne till en 2-5 års avdelning redan efter sommaren.
Går hon kvar där hon går nu så blir hon äldst. Kan få känna sig stor och vara med sina "gamla" fröknar. Sen kommer ett nytt gäng 1 åringar för inskolning efter sommaren.
Flyttar vi henne till stora avdelningen, så får hon lite nya utmaningar och vara med blandad åldersgrupp på kompisarna. Sen jobbar jag själv på en enhet 1-5 år. Och ser mycket poitivt till blandade åldrar.
Men jag ska ta reda på lite saker först. Vill veta vad hennes kompisar ska göra, hur stor barngrupp det bli och vilken personal. Vi har lite betänketid.
Svårt detta. Man jobbar själv inom detta, men ändå har jag beslutsångest. Vill att det ska bli så bra som möjligt för Ilona.
Hur skulle ni har gjort?
_________________________
Nu kommer en bild på vår båt som vi köpte igår.
Röd och fin :o). Får se om vi ger oss ut i helgen för att provköra. (Om det är bra väder).
Men annars blir det nog många fina turer ut på Skarholmen i sommar. *MYSIGT*

3 kommentarer:

Emma sa...

Visst är det svårt när det gäller ens egna barn även fast man jobbar med det! Jag jobbar oxå med 1-5 finns både för och nackdelar. Men som du skriver skulle jag gå lite efter barngrupp och personal faktiskt :-)

Stina sa...

Ja det var verkligen svårt att ge råd. Men jag skulle också kolla med hennes kompisar hur de ska göra. Johanna går i blandad grupp 1-5 år (samma grupp som Arvid) och det funkar bra, de större barnen är så bra på att ta hand om de små. Men samtidigt förstår jag att det är skönt att veta att hon har fröknar som hon redan känner. Svårt!!

Maigiz sa...

Jag tycker att du ska flytta upp henne redan efter sommaren. Det är lättare med förändringar ju yngre hon är tror jag.