Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 21 augusti 2010

Ridning!

Har varit i stallet på förmiddagen och ridit Pimpim. Åååå...vad jag har saknat den hästen under sommaren. Så mysig att rida igen. Men det märks att han inte har kommit igång i kroppen efter betet och vilande under sommaren. Han var fruktansvärt stel och spänd i kroppen. Huvudet gick högt. Vi red mycket självständigt arbete. Vi fick bara instruktioner om att vi skulle lägga in 3 volter och två avsaktningar per långsida. Och en halt per kortsida. Sen hur, när var vi skulle lägga var vår egna planering. Så jag red igenom volterna noga för att mjukna upp han ordentligt. På slutet kom jag åt han mycket bättre och började söka sig neråt och tugga på bettet. Så jag är nöjd för att vara igångsättning :o).

Snart kommer mamma och pappa. Då blir det gränby för mig och Ilona. Fiske för Henrik :o).
Ska bara vänta till Ilona har sovit klart.

Inga kommentarer: