Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 24 augusti 2010

Småkryp!

Då har jag haft ännu en rolig dag i skolan. Sen fick vi MASSA uppgifter till nästa träff som är i september. Så nu har jag att göra. Kommer dessutom ske kommunikation med min grupp över nätet som heter Ping pong. Så på eftermiddagen fick vi sitta och lära oss det programmet. Nu tror jag att jag är haj på det :o).

På förmiddagen var vi ute i Botaniska trädgården och letade småkryp i dammen. Fick håva och greja. Sen tog vi alla småkryp tillbaka till klassrummet. Där fick vi undersöka och titta på vad det var för djur. Efter det så var det att sätta sig framför datorn och arbeta med de bilder som vi tog på småkrypen. Vi skulle testa att arbeta med Photo Story. Så nu har jag lärt mig det programmet oxå :o). Vi kommer att använda det mycket i våra redovisningar. Så jag gjorde en liten provfilm som ni kan se längre ner.

Min håv
Jag är redo för att jaga småkryp
Dammen i Botaniska. Jag tittar på mina småkryp i en lupp.
Skalbagge
Stor spindel i lupp. Som sen rymde. Så vi alla for upp ur våra stolar. *HAHA* Såg så roligt ut.
En ryggsimmare och en snäcka.
Små spindeldjur, suggor, snäckor m.m.
Läskigt att titta på småkryp i denna.
En hästigel som har 4 ögon. Där fick jag lära mig något nytt.
Och så min lilla film. Man hör massa prat i bakgrunden. Alla sitter i datasalen och fixar på sina filmer.
Kom ihåg detta är bara min testfilm :o). Ska göra en MYCKET snyggare sen :o).

1 kommentar:

Magdalena sa...

Verkar vara en jätterolig kurs=)