Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 22 augusti 2010

Skolan dag 1!

Imorgon är det första dagen i skolan :o). Ska ju läsa en kurs denna termin på halvfart som heter "Språk- och matematikutveckling med utgångspunkt i barns iakttagelser och upplevelser."

Kommer att gå i skolan 2 dagar var fjärde/femte vecka. Däremellan så är det jobb och skoluppgifter som måste göras. Ska bli spännande imorgon på vad man kommer att få för läxor :o).

Fick ett mail i fredags om hur min dag kommer att se ut imorgon.

Jag ska ta med mig kläder för uteaktiviteter. En bärbar dator, digitalkamera och sladd för överföringar från kameran till datorn. Sen skulle jag installera ett program på min dator som heter Photo Story. Så det har jag gjort nu :o).

Dag 1:
8.30 Kursintroduktion och allmän information, mingel och fika.
10.00 Leken och iakttagelser av naturen i närmiljön stöder barns språkliga och matematiska utveckling.
12.00 LUNCH
13.00 Fortsättning av förmiddagens aktiviteter.
15.00 Introduktion av Photo Story.
16.30 Slut dag 1.

Kommer nog bli en spännande och innehållsrik dag imorgon. Och jag kommer nog vara helt slut :o).

På förmiddagen åkte vi och tittade på vart min institution ligger och vart man kan parkera. Vill inte åka runt imorgon som en galning och inte veta vart man ska. Men nu så tror jag att jag hittar :o).

Nu ska jag vara en duktig plugghäst.

Inga kommentarer: