Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 17 juni 2011

Akuten!

Nu äntligen har jag tid att sätta mig ner för att blogga lite :o). Mycket har hänt det senaste dagarna :o).

Kan ju börja berätta lite om Island. Ojoj.....Vilken resa vi har gjort. Går inte beskriva hur vi har ridit och upplevt denna vecka. Har tagit massor med bilder och filmer. Men jag måste sortera och fixa lite innan jag laddar upp dom. Island är nog den bästa resa jag någonsin har gjort, längtar bara tillbaka dit och känner mig inte färdig. Planer för nästa resa har redan börjat :o). Detta måste upplevas.

Många vet nu om att jag ramlade av i tisdags och skadade mig. Men trots detta, så ångrar jag ingenting. Jag har upplevt och gjort allt som planerat. SÅ NÖJD!! Det som hände i tisdags var att vi var på väg hem på kvällen och vi hade en flock hästar framför oss och vi var c:a 23 pers som red bakom flocken. Jag red hästen Askur som var ny och inte gått så många turer än. Han var pigg och glad. När vi rider förbi en hästhage så står det massa hästar där inne som blir ivriga när vi töltar förbi. En av hästarna försöker hoppas över stängslet. I Island har dom taggtråd överallt, så hästen fastnar i taggtråden. Står med benen på var sida om taggtråden och får panik. Super läskigt att se...*Ryser*. Därav min häst oxå får panik av situationen och slänger sig åt sidan, så jag blir avkastad i diket. Det första jag ser när jag tittar upp är att min häst står och trampar, jag får slänga mig åt sidan så jag inte blir trampad på. Därefter kände jag en smärta i handen. Det var många som tittade på handleden och några sa direkt att den var bruten. Jag blev lindad och fick citodon. Men en bruten hand hindrar inte mig från att rida :o). Dagen efter red jag två mil på en hand :o).

Vi kom hem sent igår kväll, så då började min hand göra ont. Imorse åkte vi in till akuten för att röntga. Handleden är av och en spricka i båtbenet har jag nu. Fått gips i 4 veckor. Men ska röntga om handleden om 2 veckor. Sjukskriven 5 veckor är jag oxå. 4veckor för gipset och 1 vecka rehab. Nu ilar det som tusan i min hand, så jag tror jag har fått all smärta nu. Men som jag skrev tidigare. Fast denna olycka så är jag så glad och lycklig ändå att jag har fått uppleva detta :o). Jag ska tillbaka dit :o)

Ja, så här ser jag ut nu. Var på akuten från kl.9.30-15.30. Riktigt trevligt!!
Jag ska berätta mer om Island sen och visa allt för er. Jag lovar :o)

Inga kommentarer: