Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 21 juni 2011

Vår trädgård!

Har tagit massa bilder från vår trädgård idag. Det är mycket bär och frukter som börjar komma igång. Längtar tills man får ta reda på allt och frysa in. Älskar att ha frysen full med godsaker, som man bara kan ta fram när man vill baka m.m. Förra årets skörd börjar ta slut nu, så det är dags att fylla på.


Jordgubbslandet

Vinbär

7 Vinbärsbuskar, varannan svart och röd
Mitt favorit äppelträd. Underbart goda äpplen och vi brukar få massor.

Körsbär


Plommon


HallonRabarberVindruvor







Krusbär
Päronträd


Gräslök

Detta är mitt hästäppelträd. Dom är inte så jätte goda, därför går alla dessa äpplen till hästarna :o)

Det är bara att vänta tills allt mognar. Men jag måste vara snabb på att ta jordgubbarna och hallonen. Annars kommer jag ha en flicka som äter upp allt för mig :o).

2 kommentarer:

Anna Wahlström sa...

Ser fram emot många härliga recept! Apropå det, skulle man kunna få receptet på muffinsen med rabarber och vit choklad (tror det var vad du hade i)?

Kram!

Maria sa...

Men oj vilken trädgård! Massa gott!