Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 8 november 2014

Stallet , pyssel och presenter

På förmiddagen vart det stallet och jag fick rida Goliath. Det var ju år och dar sen jag red honom. Vi värmde upp på olika storlekar av volter 10, 15 och 20 meter volter. Sen fick vi göra några framdelsvändningar och vi avslutade med lite förvänd galopp. Allt gick mycket bra och Goliath är så duktig på allt så det gick väl plätt lätt det där med förvänd galopp och framdelsvändningar :).
 
Ilona ville följa med mig till stallet, så hon fick hjälpa till att borsta några hästar.
Hon blev sugen på att testa rida stora Lemans, lite skillnad från lilla Nisse i hennes stall :).
Efter stallet åkte vi till gränby för att handla med alla andra miljoner uppsalabor...Fy bubblan vad folk det var. Men det vart storhandling och sen vill Ilona in till Panduro och det säger jag ju inte nej till att få gå in i pysselaffären .).
 
Detta köpt vi i alla fall:
Man kan pyssla sin egna julkalender och julkort + julpaljetter.
Nu på eftermiddagen har vi fixat och pysslat ihop lite farsdagspresenter till vår pappa :).
 En fin intervju av Ilona
 Och lite inspiration som jag fick av Panduro när vi slog in paket :).
Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: