Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 25 oktober 2008

Ett år sedan!

Idag är det 1 år sedan som jag och Henrik fick veta att jag var gravid. Då var Ilona en liten ärta i min mage. Tänk vad underbart söt och vacker denna lilla ärta blev.
Jag har sparat ett dagboksinlägg som jag skrev för precis ett år sedan. Så kul att läsa nu. Jag minns det så tydligt när jag satt och skrev detta:


VI SKA BLI TRE!!!! Tors 25 okt 2007 09:11

Helt OTROLIGT!!! Jag har plussat nu på morgonen. JAG ÄR GRAVID!!! Shit alltså...jag kan inte fatta de. Helt overkligt. Jag har suttit här och grinat och skrattat vartannat. Henrik är överlycklig och stolt "jag har befruktat dig"....Ehhh...! Jag har räknat ut att jag är i Vecka 5. Så det är ju väldigt tidigt ännu. Men jag ringde till Barnmorskan nu på morgonen, för att ställa lite frågor. Hon tyckte vi kunde beställa tid för inskrivning på en gång. Så jag ska dit den 27 nov. kl.10.30. Då kommer jag att vara i vecka 9. Har inte så mycket symptomer tycker jag. Trött som bara den på dagarna. Den här veckan har varit jobbigt att vara glad och pigg med barnen. Men man har gjort sitt bästa. Jag får yrattacker. Helt plötsligt snurrar det till i skallen. Sen så svider det och drar i magen. Kan oxå få illamående attacker, men än så länge har de gott fort över. Annars helt OK. Är svullen om magen på kvällarna oxå. Som sagt än så länge är det ju tidigt, så vi kommer att vänta att berätta på ett litet tag för familjen. Få se lite hur jag mår, när jag ska berätta för kollegorna. Nu ska jag dra till jobbet. Kommer vara svårt att koncentrera sig på jobbet idag....Men skit samma...JAG ÄR GRAVID!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad tiden går fort :-)

Anonym sa...

haha, vad roligt att lasa dagboksinlagget :) och se alla bilderna! Sitter hemma och jobbar (for en gangs skull) sa skont att slippa resa idag fast riktigt stressigt pa jobbet de tre sista manaderna pa aret, som vanligt ska allt handa pa samma gang. Langtar nagot fruktansvart till jul och ledighet, maste boka resa hem idag, aterkommer om datum etc sa ser vi vad som hander. Ska bli kul att traffa er igen, och gosa med min favvo'niece'! Har henne som datorbakgrund sa mina kollegor sager aaaaahhhh varje gang de ser henne - hon ar smartsamt sot!! :) Pussa lite pa henne fran mig sa ses vi snart. Kram, maria