Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 26 januari 2010

Lång dag!

Då är man hemma efter en lång dag. Jobb och möten. Sen vart det stallet på kvällen. Faktiskt riktigt avkopplande att rida efter jobbet. Man kommer på andra tankar, mysigt att gosa med hästarna.

Idag fick jag prova en ny häst eller en ponny rättare sagt. Nemo......det var ju lite skoj. En envis herre, som helst vill bestämma sin egna väg och fart själv. Efter mycket jobb, så gav han med sig och jag fick bestämma :o). Han vart riktigt fin. Vi red fram på volterna. Sen gjorde vi skänkelvikningar, därefter fatta galopp från skritten. Vi avslutade med en övning där vi skulle skritta som ett ruter och göra bakdelsvändningar vid varje hörn. Under tiden så skulle en och en gå ut på stora spåret och galoppera, i en samlad och fin galopp. Här var Nemo riktigt duktig, så jag vart nöjd med han till slut :o).

Henrik och Ilona har haft det bra hemma. Hon har varit rätt så pigg varit på gränsen till feber hela dagen, men nu på kvällen steg den till 39grader. Så imorgon ska jag vara hemma och vaba.
Henrik och Ilona drog oxå till Stockholm på förmiddagen för att hämta två datorer som Henrik hade beställt. Men det vart en dyr resa. Med foten på gasen, polisen efter sig, och hokus pokus så blev vi några tusenlappar fattigare ....Mmmmmm.... Har inget mer att säga om det!!

Nä, nu väntar sängen. Har träningsvärk i armarna och benen. Så nu måste jag sova.

Natti natti!

Inga kommentarer: