Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 28 januari 2010

SNÖ!

Vad mycket snör det har kommit. Vill ju ha vår nu, inte massa snö.
Jag hade en kaos morgon. Åkte iväg i bra tid till jobbet, började kl.7. Problemet var att det inte hade plogat någonstans i denna stad, så tidigt på morgonen. Mycket snö överallt, fick köra 50 in till stan. När jag kommer till jobbet, så har det inte plogat parkeringarna. Så självklart körde jag fast. Tog fram telefonen för att ringa jobbet och säga att jag inte kommer att hinna till kl.7. Men mitt batteri dog. Då kändes det som att jag skulle börja gråta. Här står jag mitt ivägen och kommer ingenstans. Bestämde mig för att prova gasa mera. Och det gjorde jag, jag gasade MASSOR. Och vips så kom jag loss. Körde då till affären som ligger rätt så nära. Där hade plogbilen precis påbörjat plogningen, så jag kunde parkera bilen. Sen vart det en springtur till jobbet i snö till knäna. Kan ju säga att jag var liiiite trött när jag kom fram. Var så andfådd att jag inte kunde prata. Som tur var hade inga barn kommit, det var väl fler som hade det jobbigt med körandet. Så det var mitt lilla jobbiga äventyr på morgonen. Nu ska jag inte ut nå mera idag, och jag är glad att jag är ledig imorgon. Behöver inte ut på morgonen och köra.

Nu har Henrik åkt till jobbet, blev skiftbyte. Skönt att jobba halva dagen var :o).

Ilona har sovit lite oroligt i natt. Nu ligger tempen på 37,7, så det är på gränsen. Får se om den går upp ikväll. Bokade om BVC besöket som vi skulle till imorgon. Fick en ny tid nästa torsdag istället.

Nä, nu blir det soffan, ska vila lite medan Ilona sover.

Inga kommentarer: