Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 21 januari 2010

Utebilder!

Det var riktigt skönt att sluta tidigt idag. Hade dessutom inte träffat Ilona sen igår morse. Var ju på möte igår kväll och då sov hon när jag kom hem. Sen imorse började jag kl.7, så då var jag uppe tidigt och Ilona sov fortfarande. Hon vart så glad när jag kom och hämtade henne, hon ville till och med följa med hem :o).
När vi kom hem, så ville Ilona vara ute mera. Vi gick till vår lekpark som ligger här vid vår gata. Tog med oss pulkan oxå, finns en sådan bra barnbacke här. Men det blev lite pulkaåk och gunga på hästen, (en stor favorit)
En snorig liten tjej
Gung gung!

Efter lekparken gick vi runt tomten lite, tog lite blandade bilder.

Vi fyllde på fåglarnas mat.

Vår sista oklyvda ved som är kvar. Vi har mer inne på inglasade, som är färdig klyvt. Men hoppas att det räcker med den ved som vi har kvar inne. Henrik vill slippa klyva dessa vedträn nu i vinter. Våren får komma snart :o).
Ilona går på altanen, här vill vi snart sitta. Grilla och käka mat ute.
Våran båt. Vill åka ut på havet med den oxå :o)
Vinterns viktigaste sak.
Motorvärmarna. Guldvärd när man ska åka till jobbet tidigt. Så skönt att sätta sig i en varm bil :o)
Märks det att jag längtar till vår och sommar??

1 kommentar:

Stina sa...

Hehe, ja det märks. ;o)
Kram